Friday, December 18, 2009

Slax : Your Pocket Operating System

Boot from USB Drive, Mudah dipasang, saiz kecil dan look and feel is just tremendous.
SLAX adalah sebuah bootable USB Linux yg mana memungkinkan aku untuk kemana aku pergi.Aku juga boleh menjalankan USB-borne Linux daripada sebarang komputer yang akan membolehkan aku untuk boot ke USB, langsung memberikan sebuah sistem operasi lengkap yang merangkumi semua yang aku butuhkan termasuk aplikasi, email, dan fail-fail peribadi.mmm seperti Linux yg lain SLAX juga amat penting bagiku disaat windows corrupt or error.haaaha.selamat fail aku sempat copy.its so simple and fast.


dapatkan SLAX disini..
get Slax and muat turun Slax For USB(TAR)
selepas itu extract file (7-zip) ke dalam pen drive.
2folder iaitu BOOT dan SLAX.
click folder BOOT pastu click bootinst(follow the instructions).
reboot and boot from usb.

No comments:

Post a Comment