Wednesday, January 27, 2010

Aku Mencari Bintang




Sesudah hujan membasahi bumi, tingkap ku buka lalu kutatap langit.Alangkah indahnya melihat sang pelangi mewarnai langit.kilauannya indah berseri walaupun tak bercahaya, 7 kilauan warnanya sudah cukup untuk aku mengamit seribu kenangan. aku tak suka pelangi, tapi aku tak akan katakan yang pelangi itu tak cantik. Pelangi berlalu begitu saja, dan pelangi tak mungkin muncul di malam hari. Alangkah indahnya jika pelangi muncul disaat kita merasa sepi dikala bulan, bintang meneroka keindahan malam. ku impikan bintang walaupun tak mampu untuk mengapai tapi ia tetap setia menemaniku dan ironinya bintang akan muncul sebelum cahaya dan ditemani embun pagi yang bersahaja. Oh sungguh damainya malam ciptaanMu. Bintang muncul di malam hari, di saat kita merasa sepi, dan bintang akan selalu ada buat kita, bila siang! ia tetap ada, tapi di sebelah dunia yang lain, cuma ia tak kelihatan... hidup tak selalunya indah, tetapi yang indah tetap hidup dalam kenangan. Kini aku mengejar kejora tapi pelangi tak akan pernah mungkin aku lupa akan keindahanmu.


-gamba curi mse kt tasik titiwangsa-

No comments:

Post a Comment